Potrivit Codului Civil, “testamentul este actul unilateral, personal si revocabil prin care o persoana, numita testator, dispune, in una dintre formele cerute de lege, pentru timpul cand nu va mai fi in viata”.
Cu alte cuvinte, testamentul reprezinta dorinta pe care a avut-o persoana defuncta de a-si transmite patrimoniul sau doar o parte din el unei persoane. Conform art. 1.035 din Codul Civil, “testamentul contine dispozitii referitoare la patrimoniul succesoral sau la bunurile ce fac parte din acesta, precum si la desemnarea directa sau indirecta a legatarului.”
Totodata, testamentul mai poate sa contina dispozitii referitoare la partaj, revocarea dispozitiilor testamentare anterioare, dezmostenire, sarcini impuse legatarilor sau mostenitorilor legali si alte lucruri care sa aiba loc dupa trecerea in nefiinta a testatorului.
Atentie! Testamentul este valabil doar in cazul in care testatorul a avut discernamant, iar consimtamantul sau nu a fost alterat de vicii.
Deschiderea unei succesiuni determina de multe ori certuri intre mostenitori sau intre cei care considera ca ar trebui sa se numere printre mostenitori. Aceste dispute pot duce la situatii conflictuale pe durata a multor ani de zile sau chiar la litigii.
Unul dintre motivele pentru care apar nemultumiri este faptul ca persoana defuncta nu a specificat foarte clar care ii sunt dorintele. De aceea, pentru a evita aceasta problema, este recomandat ca testamentul sa fie redactat sub supravegherea unui avocat. In acest mod, testamentul va fi clar si concis, fara neclaritati care sa poata duce la dispute.
Exista situatii in care testatorul lasa intregul sau patrimoniu in mainile unei persoane straine, iar membrii familiei se simt neindreptatiti. Acestia pot contesta testamentul, avand dreptul la o cota numita “rezerva succesorala” – partea din patrimoniul defunctului pe care rudele acestuia au dreptul sa o primeasca, impotriva vointei exprimate in testament.
In acest caz, masa succesorala fi impartita in doua:
– cotitatea disponibila – mentionata prin testament;
– rezerva succesorala care va fi primita de catre mostenitorii rezervatari, care pot fi descendentii de orice grad ai defunctului (copiii, nepotii, stranepotii, sotul/sotia si parintii).
Este important de mentionat ca niciun mostenitor rezervatar nu poate fi exclus de la a primi o cota parte din patrimoniul defunctului!
Ce trebuie sa contina un testament?
Este important ca testamentul sa contina datele personale ale celui care il intocmeste, precum si datele personale ale mostenitorului. De asemenea, in testament trebuie specificate si bunurile care vor fi mostenite.
De cate tipuri poate fi testamentul?
1. Testamentul olograf – un act juridic scris in intregime, datat si semnat de catre testator. Inainte sa fie pus in aplicare, testamentul olograf trebuie prezentat unui notar public pentru a fi vizat spre neschimbare.
2. Testamentul autentic – actul autentificat de catre un notar public sau de catre o alta persoana cu autoritate publica. Pentru a-l autentifica, testatorul se poate prezenta cu unul sau 2 martori.
3. Testamentul privilegiat – un act intocmit in situatii speciale, precum:
epidemii, razboaie sau alte situatii de acest tip – testamentul se intocmeste in fata unui functionar competent al autoritatii civile locale;
intr-o calatorie maritima sau fluviala, la bordul unui vas sub pavilionul Romaniei – testamentul se intocmeste in fata comandantului vasului sau a persoanei care il inlocuieste;
testatorul este militar, salariat sau presteaza servicii in cadrul fortelor armate ale tarii si nu poate apela la serviciile unui notar public – testamentul se intocmeste in fata comandantului unitatii militare sau a persoanei care il inlocuieste;
testatorul este internat intr-o institutie sanitara in care notarul public nu are acces – testamentul se intocmeste in fata directorului, medicului sef al institutiei respective sau a medicului sef al serviciului. In cazul in care acestia lipsesc, testamentul poate fi redactat in fata medicului de garda.
Important! Testamentul privilegiat trebuie semnat de catre testator, agentul instrumentator si de catre 2 martori.
Orice persoana care conduce un autovehicul poate fi implicata la un moment dat intr-un accident rutier, fie din neatentie, fie pentru a preveni un eveniment cu victime, dar fuga de la locul accidentului nu reprezinta o solutie.
Socul pe care ti-l poate provoca un asemenea incident te poate determina sa reactionezi intr-un mod impulsiv si sa abandonezi locul savarsirii lui, insa trebuie sa stii ca aceasta actiune este grav pedepsita prin lege. Parasirea locului accidentului este considerata a fi o infractiune penala, iar consecintele pot fi grave.
Iata cateva detalii pe care este important sa le stii:
Fuga de la locul accidentului cu avarii usoare
In cazul in care esti implicat intr-un accident care implica doar avarierea unei alte masini, cea mai buna solutie este ca tu si proprietarul celeilalte masini sa semnati un formular de comun acord de constatare amiabila.
Bineinteles, pentru ca totul sa fie in regula, este important sa pastrezi o copie a acestui formular, deoarece, daca accidentul nu a fost declarat in decurs de 24 de ore, iar proprietarul celuilalt autovehicul se prezinta la politie declarand si faptul ca are vatamari corporale in urma ciocnirii masinilor, sanctiunile pe care le-ai putea primi sunt serioase.
Fuga de la locul unui accident grav
Atunci cand accidentul se soldeaza si cu victime sau vatamari corporale, este vital sa anunti imediat politia. Un alt sfat de care ar trebui sa tii cont este sa-ti pastrezi calmul. Panica intr-un astfel de moment poate agrava lucrurile si este de evitat!
Sanctiunea in cazul parasirii locului accidentului
Parasirea locului accidentului, fara incuviintarea politiei sau a procurorului care efectueaza cercetarea locului faptei, de catre conducatorul vehiculului sau de catre instructorul auto, aflat in procesul de instruire, ori de catre examinatorul autoritatii competente, aflat in timpul desfasurarii probelor practice ale examenului pentru obtinerea permisului de conducere, implicat intr-un accident de circulatie, se pedepseste cu inchisoarea de la 2 la 7 ani.
Cu aceeasi pedeapsa se sanctioneaza si fapta oricarei persoane de a modifica starea locului sau de a sterge urmele accidentului de circulatie din care a rezultat uciderea sau vatamarea integritatii corporale ori a sanatatii uneia sau a mai multor persoane, fara acordul echipei de cercetare la fata locului.
Potrivit articolului 338 din Codul Penal, “parasirea locului accidentului, fara incuviintarea politiei sau a procurorului care efectueaza cercetarea locului faptei, de catre conducatorul vehiculului sau de catre instructorul auto, aflat in procesul de instruire, ori de catre examinatorul autoritatii competente, aflat in timpul desfasurarii probelor practice ale examenului pentru obtinerea permisului de conducere, implicat intr-un accident de circulatie, se pedepseste cu inchisoarea de la 2 la 7 ani.
Cu aceeasi pedeapsa se sanctioneaza si fapta oricarei persoane de a modifica starea locului sau de a sterge urmele accidentului de circulatie din care a rezultat uciderea sau vatamarea integritatii corporale ori a sanatatii uneia sau mai multor persoane, fara acordul echipei de cercetare la fata locului.”
Asadar, fuga de la locul accidentului se pedepseste prin inchisoare, motiv pentru care nu ar trebui sa alegi aceasta metoda pentru a scapa de consecintele accidentului. Pentru mai multe informatii despre acest subiect, dar si despre demersurile pe care le poti face in cazul in care ai fost victima unui accident rutier, contacteaza-ne!
Nu toate casniciile rezista pana la adanci batraneti. In unele situatii, apar probleme care nu mai pot fi rezolvate, asa ca se ajunge la despartirea legala.
Divortul nu este un proces placut, chiar daca ambii parteneri isi doresc acest lucru, iar situatia se poate complica atunci cand la mijloc se afla unul sau mai multi copii. Cei mici au cel mai mult de suferit de pe urma separarii parintilor, motiv pentru care este important sa li se acorde o atentie speciala. Ei trebuie sa stie ca ambii parinti ii iubesc si ca vor avea grija de cresterea si educatia lor.
In trecut, custodia copiilor era acordata automat mamei (custodie unica), iar tatal avea dreptul sa isi viziteze copiii din cand in cand, dar lucrurile s-au schimbat din luna octombrie a anului 2011, moment in care a fost reglementata custodia comuna. De atunci, instanta judecatoreasca inclina spre acordarea custodiei ambilor parinti, cu exceptia anumitor cazuri.
Inainte de a lua o decizie, instanta va lua in calcul interesul superior al copiilor, concluziile raportului de ancheta psihosociala si dorintele parintilor. In cazul in care parintii au un comportament exemplar, nu isi neglijeaza atributiile fata de copii si nu s-au demonstrat cazuri de violenta, vor primi amandoi custodia copiilor.
Custodie comuna – drepturi si obligatii
In primul rand, trebuie sa stii ca in timpul procesului de divort, instanta va stabili domiciliul copiilor la unul dintre parinti. Pentru a lua aceasta decizie va tine, bineinteles, cont de interesul superior al minorilor.
Parintii care vor locui separat de copiii lor vor avea dreptul de a avea legaturi personale cu acestia si de a petrece timpul alaturi de ei. Dupa ce va hotari custodia comuna, se va stabili si programul de vizitare a parintelui caruia nu i-au fost incredintati minorii. Exista situatia in care copilul se deplaseaza la domiciliul parintelui in weekenduri, in vacante sau in alte zile ale saptamanii si situatia in care parintele se deplaseaza la domiciliul minorului pentru intervale de timp bine stabilite.
In plus, parintele separat are dreptul de a lua parte la cele mai importante decizii cu privire la cresterea si educarea micutilor. Bineinteles, deciziile de zi cu zi sunt luate de catre parintele la care locuiesc copiii, dar hotararile importante trebuie sa fie luate de comun acord.
Asadar, parintele separat are dreptul de a interactiona cu prichindeii sai, dar si de a decide aspectele semnificative cu privire la viata lor. Totodata, el are dreptul de a primi informatii cu privire la situatia scolara si medicala a minorilor si de a-i gazdui pentru anumite perioade de timp.
Obligatia ambilor parinti este sa contribuie la cheltuielile de crestere, educare si pregatire profesionala a copiilor. Ei pot lua o decizie de comun acord in acest sens sau poate decide instanta de judecata care va fi cuantumul pensiei alimentare platite de catre parintele separat de copii, in functie de veniturile acestuia. Parintele respectiv este obligat sa respecte decizia instantei si sa plateasca pensia de intretinere (citeste aici cum se realizeaza calculul).
Este important de mentinut faptul ca neplata pensiei cu rea-credinta este considerata a fi o infractiune (abandon familial) si poate fi pedepsita cu amenda sau inchisoare de la 1 la 3 ani.
Vrei sa afli mai multe despre acest subiect? Contacteaza-ne si iti vom oferi toate informatiile de care ai nevoie in procesul de divort!
Cu totii ne temem de faptul ca am putea fi implicati intr-un accident rutier, dar daca acest lucru se intampla, este important sa ne asiguram ca drepturile noastre sunt respectate.
Daunele unui accident rutier pot fi morale sau materiale, dar indiferent de tipul lor, trebuie sa stii ca se pot obtine despagubiri. Persoanele implicate in accident sau persoanele apropiate victimei care au suferit un prejudiciu afectiv sau care se aflau in intretinerea acesteia se bucura de acest drept, iar implicarea unui avocat despagubiri accidente le va garanta un rezultat satisfacator.
Daca tu sau un membru al familiei tale a fost implicat intr-un accident rutier, contacteaza-ne pentru a-ti oferi consultanta avizata cu privire la recuperarea daunelor. Noi iti vom apara interesele si ne vom asigura ca solutionarea cazului tau va fi efectuata corect.
Vrei sa afli mai multe detalii despre acest subiect? Iata raspunsurile la cele mai frecvente intrebari oferite de catre un avocat despagubiri accidente din cadrul cabinetului Duhnea Dana Elena:
In ce pot consta despagubirile?
Persoana vatamata in urma unui accident rutier are dreptul sa fie despagubita pentru prejudiciul moral si material pe care l-a suferit.
Daunele morale sunt despagubirile acordate pentru traumele psihice si durerea fizica suferita in urma accidentului, cuantificarea lor fiind realizata de catre instanta de judecata, in functie de gravitatea situatiei. Totodata, daunele morale pot fi echivalentul sumelor de bani pierdute prin lipsa de la job sau din cauza incapacitatii permanente de a mai lucra din cauza accidentului.
In ceea ce priveste daunele materiale, acestea pot include cheltuielile de spitalizare si toate tratamentele urmate de catre victima. De asemenea, persoanei vatamate i se pot rambursa cheltuielile de reparatie a autovehiculului, dar si cheltuielile de judecata care au fost necesare pentru a solutiona litigiul.
Pot primi despagubiri si persoanele care se aflau in interiorul autoturismului care a produs accidentul?
Raspunsul este afirmativ! Cei care se aflau in interiorul autovehiculului care a produs accidentul pot apela la un avocat despagubiri accidente, cu o singura exceptie: soferul. Conducatorul auto vinovat pentru respectivul accident nu poate primi despagubiri.
Ce servicii iti poate oferi un avocat despagubiri accidente?
Nu esti convins de faptul ca ai nevoie de sprijinul unui specialist? Atunci trebuie sa stii ca iti poate oferi urmatoarele servicii:
– consultanta juridica;
– asistenta si reprezentare in fata asiguratorului RCA;
– redactarea, depunerea si sustinerea plangerilor prealabile, a denunturilor si a altor cereri specifice;
– asistenta si reprezentarea in orice faza a procesului penal;
– negocierea cu privire la stabilirea despagubirilor.
Cine trebuie sa plateasca daunele?
Persoana vatamata trebuie sa primeasca despagubiri de la asiguratorul RCA al vinovatului, dar daca acestea depasesc valoarea stabilita prin polita de asigurare, faptasul va trebui sa se ocupe de restul de plata.
Ce se intampla in cazul in care rezolvarea litigiului pe cale amiabila esueaza?
Daca negocierile facute de catre avocatul specializat in despagubiri accidente nu dau roade, acesta va apela la calea judecatoresca. Specialistul va gasi cele mai bune cai de atac si iti va sustine interesele in fata instantei de judecata, pana cand daunele vor fi recuperate!
Ai intrebari suplimentare? Contacteaza-ne la numarul de telefon +40749.028.782, la adresa de mail [email protected] sau prin intermediul formularului de contact pe care il vei gasi aici!
Sa fii concediat poate reprezenta un adevarat soc si trebuie sa stii ce masuri poti lua in acest caz. Concedierile nu se bazeaza intotdeauna pe motive concrete, sustinute de lege, asa ca ajutorul unui avocat specializat in Dreptul Muncii poate fi crucial.
Este important sa stii ce drepturi ai cand esti concediat pentru a afla daca acestea au fost respectate de catre angajatorul tau. Un avocat te poate ajuta sa depui o contestatie la decizia de concediere si iti poate apara interesele in instanta.
Cand poti fi concediat?
Din motive ce tin de conduita sau performanta la locul de munca:
– daca ai savarsit o abatere grava sau abateri repetate de la regulile stabilite prin contractul de munca sau regulamentul intern;
– daca esti arestat preventiv sau arestat la domiciliu pentru o perioada mai mare de 30 de zile;
– daca nu corespunzi din punct de vedere profesional cu jobul in care esti incadrat;
– daca organele competente de expertiza medicala constata ca nu iti mai poti indeplini sarcinile de munca.
Din motive care nu tin de conduita sau performanta ta la job:
– desfiintarea locului de munca din cauza unui motiv real.
Ce obligatie are angajatorul?
Chiar daca masura concedierii are ca temei unul dintre motivele prezentate mai sus, angajatorul are datoria de a comunica in scris decizia de concediere. Documentul trebuie sa contina mai multe informatii, precum:
motivele care au determinat concedierea;
durata preavizului;
in cazul concedierilor colective, angajatorul trebuie sa specifice in scris criteriile de stabilire a ordinii de prioritati;
lista tuturor locurilor de munca disponibile in companie (daca ele exista) si termenul in care salariatii urmeaza sa opteze pentru un job vacant.
Cand nu se pot efectua concedieri?
Criteriile pe care angajatorii nu le pot lua in calcul pentru a emite o decizie de concediere sunt urmatoarele:
– orientare sexuala;
– sex;
– varsta;
– nationalitate;
– etnie;
– rasa;
– religie;
– handicap;
– caracteristici genetice;
– pareri politice;
– situatia familiala.
De asemenea, un angajat nu poate fi concediat atunci cand:
activitatea sa este suspendata ca urmare a instituirii carantinei;
sufera de o incapacitate temporara de munca;
femeia salariata este insarcinata, iar angajatorul stie acest fapt;
femeia salariata se afla in concediu de maternitate / concediu de crestere a copilului pana la varsta de 2 ani sau 3 ani, in cazul copilului cu handicap;
exercita o functie eligibila intr-un organism sindical, cu exceptia cazului in care concedierea este dispusa pentru o abatere disciplinara in forma grava sau pentru abateri repetate;
se afla in concediu de odihna.
Ce drepturi ai cand esti concediat?
In primul rand, ai dreptul de a depune o contestatie la decizia de concediere in termen de 45 de zile calendaristice din momentul comunicarii deciziei, indiferent care a fost motivul pentru care angajatorul a luat aceasta hotarare.
De asemenea, poti ataca decizia de concediere in instanta. Daca consideri ca ai fost concediat in mod abuziv, iar angajatorul nu a respectat procedurile specificate in Codul Muncii, contacteaza-ne si vom gasi cele mai bune cai de atac. In cazul in care concedierea a fost nedreapta, noi te putem ajuta sa o anulezi!
In plus, daca ai fost angajat la stat, poti beneficia de salarii compensatorii. Ele sunt obligatorii si atunci cand concedierea se realizeaza pe motive de incapacitate fizica sau psihica.
Iar daca motivul concedierii a fost desfiintarea postului, dar angajatorul angajeaza in scurt timp pe altcineva, poti sa dai in judecata compania pentru care ai lucrat! Totodata, trebuie sa stii ca ai dreptul la preaviz, o perioada in care iti poti cauta un alt loc de munca.
Poti afla mai multe detalii despre acest subiect aici, iar daca ai nevoie de servicii juridice, nu ezita sa ne contactezi!
Dupa un deces, persoanele care au dreptul de optiune succesorala pot imparti bunurile pe care le-a detinut defunctul, conform cu normele legale sau cu testamentul pe care l-a lasat acesta (daca exista).
Este important de stiut ca mostenirea cuprinde nu numai drepturile de care s-a bucurat defunctul, ci si obligatiile acestuia, asa cum este plata unui imprumut la banca. Pentru ca intrebarile legate de acest subiect sunt multe, am decis sa clarificam, in randurile urmatoare, cateva aspecte importante:
De cate tipuri pot fi mostenitorii legali?
Atunci cand defunctul a lasat un testament, este clar cine vor fi mostenitorii si ce cota parte din mostenire va primi fiecare in parte. Lucrurile se schimba in cazul mostenirii legale, existand o anumita ordine impusa prin Codul Civil. Dreptul de optiune succesorala poate fi exercitat pana la al IV-lea grad de rudenie, astfel:
Clasa I (Descendentii) – Succesorii de gradul I sunt reprezentati de sotul supravietuitor, copiii biologici si copiii infiati in mod legal. In aceasta categorie intra si copiii nenascuti.
Clasa a II-a (Colateralii si ascendentii privilegiati) – Daca persoana decedata nu a avut urmasi, patrimoniul ei va fi mostenit de catre parinti, frati si surori.
Clasa a III-a (Ascendentii ordinari) – In aceasta categorie, sunt inclusi bunicii si strabunicii defunctului.
Clasa a IV-a (Colateralii ordinari) – Aceasta este ultima categorie de mostenitori si include matusile, unchii si verii primari ai persoanei trecute in nefiinta.
Conform legii, mostenitorii cu acelasi grad de rudenie primesc parti egale din mostenire, iar in cazul in care defunctul nu are urmasi, sot / sotie, descendenti sau alte rude, patrimoniul va ajunge in posesia statului.
Cat dureaza o succesiune?
Aceasta este una dintre cele mai frecvente intrebari ale oamenilor cu privire la mostenire. De aceea, trebuie sa stii ca succesiunea se deschide la data decesului, iar in decurs de un an, mostenitorii trebuie sa accepte sau sa refuze mostenirea. Daca o persoana decide sa renunte la bunurile mostenite, aceasta trebuie sa semneze o declaratie de renuntare in fata unui notar public.
Deschiderea succesiunii se poate realiza imediat dupa deces sau mai tarziu, dar atunci cand are loc dupa peste 2 ani de la moartea persoanei in cauza, costurile percepute sunt mai mari. Dezbaterea succesiunii poate fi realizata la notariat, in cazul in care mostenitorii se inteleg asupra cotei parti primite, sau in fata instantei de judecata, atunci cand mostenitorii se simt neindreptatiti sau isi contesta calitatea.
Asadar, durata unei succesiuni depinde de data la care este deschisa, dar si de intelegerea dintre mostenitori. Daca acestia nu se pot pune de acord, atunci tot procesul va dura mai mult timp (citeste mai multe aici).
Ce acte ai nevoie?
Pentru a deschide procedura succesorala, ai nevoie de urmatoarele documente:
Cerere-tip;
Certificatul de deces in original;
Actele de stare civila a mostenitorilor – certificate de nastere, casatorie, divort;
Actele de identitate ale mostenitorilor;
Actele de proprietate pentru toate bunurile care intra in succesiune;
Certificatele de actionar (daca e cazul);
Talonul si cartea auto (daca e cazul);
Certificatul de atestare fiscala ANAF de la localitatea/sectorul unde a avut domiciliul defunctul;
Certificatul de atestare fiscala DITL (Directia de Taxe si Impozite Locale) prin care se atesta daca avea sau nu datorii la bugetul local.
In plus, pentru dezbaterea succesiunii, trebuie sa fie prezenti si doi martori care l-au cunoscut pe defunct. Daca iti doresti sa afli mai multe detalii sau consideri ca ai fost neindreptatit, contacteaza-ne si ne vom asigura ca drepturile tale vor fi respectate!
Divortul este un proces greu atat pentru soti, dar, mai ales, pentru copii. Faptul ca parintii divorteaza poate fi un mare soc pentru orice copil, motiv pentru care este important ca adultii sa se desparta in conditii amiabile si sa faca in continuare tot posibilul pentru ca micutului sa nu ii lipseasca nimic.
In urma divortului, se poate stabili custodia comuna sau exclusiva. Daca parintii aleg sa aiba custodie comuna, atunci vor decide impreuna fiecare aspect privitor la copiii minori, insa, daca situatia dintre ei este tensionata si nu se pot pune de acord, va fi stabilita custodia exclusiva de catre instanta de judecata. Se va tine cont de interesul copiilor si de concluziile raportului de ancheta psiho-sociala.
Cine va plati pensia de intretinere?
Ambii parinti trebuie sa se implice in cheltuielile de crestere, educare si pregatire profesionala a copiilor, dar pensia alimentara, numita si pensie de intretinere, o va plati parintele caruia nu ii este incredintat copilul.
In cazul in care acesta nu este angajat, cuantumul pensiei va fi stabilit in functie de salariul minim net pe economie. In acest mod, el va fi nevoit sa contribuie in continuare pentru cresterea si educatia copilului sau.
Cuantumul pensiei alimentare se calculeaza in functie de numarul copiilor aflati in intretinere, astfel:
¼ din veniturile lunare – un singur copil;
1/3 din veniturile lunare – doi copii;
½ – 3 sau mai multi copii.
De exemplu, pentru un venit lunar net de 3000 de Lei, pensia de intretinere pentru un singur copil este de 750 de Lei. Este important de precizat ca suma pensiei alimentare este stabilita in asa fel incat sa nu depaseasca jumatate din venitul lunar al persoanei care trebuie sa o plateasca. Pensia alimentara se stabileste conform nivelului maxim prevazut prin lege, insa parintele cu obligatie de plata poate opta si pentru sume mai mari.
Cat timp trebuie platita pensia de intretinere?
Parintele este obligat sa participe la cheltuieli pana cand copilul sau implineste varsta majoratului, insa daca acesta isi continua studiile, plata va continua pana la varsta de maximum 26 de ani. Pensia poate fi platita anticipat, periodic sau in transe (citeste aici despre majorarea / diminuarea cuantumului pensiei).
Care pot fi sanctiunile in cazul in care pensia alimentara nu este platita?
Minorii sunt ocrotiti prin lege si au dreptul de a primi o pensie alimentara. In cazul in care aceasta nu este achitata, din rea credinta, consecintele pot fi grave. Neplata pensiei este considerata o infractiune si poate fi pedepsita cu amenda sau inchisoare de la 6 luni pana la 3 ani, in functie de fiecare caz in parte.
Bineinteles, pentru ca aceasta fapta sa fie sanctionata, parintele care detine custodia trebuie sa formuleze o plangere. Este considerata rea credinta atunci cand cel care s-a sustras de la datoriile parintesti putea sa realizeze sau a realizat anumite venituri in perioada neachitarii pensiei, dar a decis sa nu-si respecte obligatiile stabilite prin lege.
Acum ca ai aflat cum se realizeaza calculul pentru pensia alimentara, te asteptam la cabinetul nostru pentru a beneficia de asistenta si reprezentare juridica in timpul procesului de divort. Un avocat specializat in Dreptul Familiei va prelua cazul tau si te va ajuta sa iei cele mai bune decizii, atat pentru tine, cat si pentru copilul tau!
Spre surprinderea multora, exista mai multe tipuri de divort, cum ar fi: divort prin acordul partilor, divort din culpa exclusiva a unuia dintre soti, divort din culpa comuna, divort pentru motive temeinice, la cererea unuia dintre soti, dupa o separare in fapt care a durat cel putin 2 ani, la cerearea sotului sau sotiei, a carui stare de sanatate face imposibila continuarea casatoriei.
Un avocat de divorturi Iasi este un specialist care este familiar nu numai cu dreptul familiei, ci si familiarizat cu toate chestiunile legale legate de divort.
In plus, este un bun psiholog, ajutand ambele parti sa depaseasca aceasta perioada dificila din viata, cu pierderi minime.
Se poate divorteza si fara un avocat. Daca ambii soti sunt de acord sa divorteze, fara a pretinde ceva si, in plus, nu au copii minori, atunci pot obtine un divort pur si simplu prin depunerea unei cereri la un birou notarial.
Cu toate acestea, din pacate, multe cupluri care ajung la divort au si copii. De asemenea, de-a lungul anilor de casnicie, oamenii acumuleaza nu numai contradictii, ci si proprietati pe care doresc sa le imparta egal.
In cazul in care unul dintre soti nu este de acord sa divorteze. Uneori, una dintre parti refuza sa semneze cererea de divort. Sarcina avocatului in acest caz, este de a convinge pe cel de-al doilea sot sa inceapa procedura de divort.
Daca acest lucru nu se reuseste, el pregateste documentele pentru proces si il ajuta pe client sa castige cazul, convingand instanta ca cererile sale sunt justificate si viata in comun este imposibila.
In cazul in care sotii au copii sub varsta de 18 ani, atunci divortul poate avea loc numai printr-o instanta. Participarea copiilor la procesul de divort este posibil sa fie necesara.
Foarte adesea apar litigii intre parinti, cu privire la copii, cu care dintre parinti vor ramane sa traiasca si care dintre soti poate avea grija cel mai bine de ei.
Un avocat de divort Iasi te poate ajuta sa rezolvi in mod competent aceasta situatie, tinand cont de interesele copilului si ale parintelui sau.
Evitarea de participare la procedura unuia dintre soti. Se intampla ca, unul dintre soti care nu este de acord cu divortul, sa incerce sa evite participarea la proces prin toate mijloacele: nu vine la registratura pentru a semna declaratia, nu intra in sedinta daca divortul este in instanta. In acest caz, un avocat pentru divort rapid in Iasi, va incerca sa-l influenteze, sa-l convinga sa rezolve problema.
Daca acest lucru nu se intampla, atunci avocatul intocmeste o declaratie in fata instantei si ajuta la strangerea documentelor necesare, pentru ca judecatorul sa poata organiza sedinte fara participarea celei de-a doua parti si va alege decizia corecta.
Acord sau proces?
Daca sotii decid sa imparta proprietatea si nu pot ajunge la un acord cu privire la aceasta problema? In acest caz, ajutorul unui specialist este deosebit de important.
Un avocat pentru divort din Iasi va examina toate nuantele si va selecta corect documente si argumente pentru a apara drepturile clientului.
Daca procesul de divort are loc in instanta, atunci ambele parti trebuie sa vina la aceasta. Daca din anumite motive nu poti sau nu doresti sa fii prezent, poti solicita ajutorul unui avocat de divort. Acesta va fi capabil sa elaboreze o declaratie de revendicare, astfel incat participarea reprezentantului tau in instanta, sa fie prevazuta. Un avocat bun pentru divort, va vorbi in numele tau in instanta si va urma protectia neconditionata a intereselor tale.
Recomandare avocat divort Iasi
Avocatul pentru divorturi Duhnea Dana Elena conduce intregul proces de la inceput pana la sfarsit, studiaza toate aspectele cazului, sfatuieste sotii, ajuta la obtinerea rezultatelor pozitive in aceasta chestiune dificila. Serviciile avocatului in timpul divortului sunt vaste – de la consultatii simple pana la reprezentare in instanta.
Avocatul se ocupa de rezolvarea urmatoarelor probleme: consiliere juridica referitoare la dizolvarea casatoriei, solutionarea situatiilor de conflict cu cea de-a doua parte, colectarea si pregatirea tuturor documentelor si depunerea ulterioara a unei cereri la instanta de judecata, participarea la o intalnire in calitate de mandatar, pregatirea revendicarilor si a altor lucrari, pregatirea petitiilor, obtinerea de informatii de la executorul judecatoresc, asistenta in determinarea valorii proprietatii comune a sotilor, precum si apararea intereselor clientului atunci cand este divizat, protectia drepturilor clientului.
Un avocat pentru divorturi este solicitat in instante atunci cand serviciile unui avocat sunt necesare, deoarece este aproape imposibil ca o persoana sa faca fata simultan unei situatii stresante si cu toate subtilitatile juridice.
Un avocat pentru divort cunoaste toate nuantele, poate accelera lucrurile sau, invers, poate incerca sa amane procesul, daca este in interesul clientului sau. Daca decizia instantei nu te satisface, un avocat pentru divorturi din Iasi poate apela la o autoritate superioara.
Ce sa cauti atunci cand alegi un avocat pentru divort
Astazi, serviciile juridice sunt furnizate de multi avocati privati si firme de avocatura. Pentru a nu confunda specialistul in divorturi, atunci acorda atentie urmatoarelor sfaturi:
Procesul de divort va necesita o multime de resurse morale si materiale din partea ta, dar un specialist cu experienta te va ajuta sa treci cu usurinta peste ele.
Un pret foarte scazut pentru servicii de divort, poate indica un profesionalism scazut sau un specialist care nu are o reputatie foarte buna.
Alege un avocat de divort, precum Duhnea Dana Elena si nu un avocat generalist. Avocatul de divort are o experienta foarte vasta in solutionarea conflictelor de familie. In activitatea lui, incearca sa minimizeze stresul psihologic, in special in acele procese in care sunt implicati si copiii.
In plus, avocatul pentru divort cunoaste bine dreptul familiei, intregul proces de dizolvare a casatoriei si, in practica, se confrunta cu solutionarea celor mai dificile sarcini din acest domeniu.
De asemenea, cand ai de impartit o proprietate, contacteaza avocatul Duhnea Dana Elena, care se poate ocupa direct de aceasta parte a procesului de divort.
Alege in deplina cunostinta de cauza un avocat pentru divort
Verifica recenziile. Inainte de a incheia un contract cu un specialist selectat, incearca sa gasesti persoane care au folosit deja serviciile acestui avocat. Acestea pot fi cunoscutii sau cunostintele tale. Cauta recenzii ale activitatii sale pe internet. In plus, fiecare avocat are propriul sau portofoliu, care contine dovezi atestate ale proceselor pe care le-a castigat. Citeste cu atentie, si numai dupa aceea semneaza acordul.
Acorda atentie deschiderii avocatului. Fiecare avocat pentru divort, dupa ce a studiat materialul, isi construieste propria procedura pentru actiuni ulterioare, cu toate situatiile pe care trebuie sa le rezolve. Nu trebuie sa fii de acord sa lucrezi cu un specialist care nu se dedica situatiei tale actuale.
Nu crede in promisiunile de victorie de suta la suta. Niciun profesionist nu poate prezice rezultatul unei actiuni in avans. El poate sa isi prezinte ipotezele si posibilele rezultate, daca sunt indeplinite anumite conditii. Acorda atentie si tolerantei la stres a unui specialist, emotiilor sale si abilitatilor de comunicare.
Costul unui avocat pentru divort
Serviciile unui avocat pentru procedurile de divort vor fi evaluate in functie de complexitatea situatiei. Pentru a intelege cat costa divortul angajand un avocat pentru divorturi din Iasi, trebuie sa iei in considerare toate aspectele: impartirea proprietatii, intrebari privind resedinta si cresterea copiilor minori, recuperarea pensiei de intretinere etc.
Cele mai scumpe sunt procesele asociate cu divizarea proprietatii. Procesele de divorturi care implica copii, precum si problemele legate de privarea drepturilor parintesti, vor fi stabilite in functie de complexitate. Divortul poate costa aceeasi suma, fara consimtamantul unuia dintre soti.
Costul serviciilor include lucrul cu documente – colectarea, pregatirea, scrierea unei declaratii etc. In acest caz, va trebui sa platesti in functie de document. Unde gasesti un avocat pentru divort?
Avocat divort Iasi – Informatii suplimentare
Divortul este adesea o procedura foarte complicata, atat din punct de vedere psihologic, cat si din punct de vedere juridic. Ajutorul unui avocat pentru divort in aceasta situatie, va asigura un rezultat reusit al cazului si respectarea deplina a drepturilor tale.
Judecătoria Iași a admis contestatia la executare formulată de cabinetul nostru împotriva executării silite demarate de ANAF, anulând toate actele de executare silită efectuate în cauză.
Raportat la dispozițiile art. 226 alin. 2 teza finală Cod procedură fiscală, niciun titlu executoriu nu se poate emite în absența unui titlu de creanță fiscală emis și comunicat în condițiile legii sau a unui înscris care, potrivit legii, constituie titlu executoriu.
În acest sens, inclusiv dispozițiile art. 226 alin. 4 Cod procedură fiscală prevăd faptul că titlul de creanță devine titlu executoriu la data la care se împlinește scadența sau termenul de plată prevăzut de lege. În plus, raportat la dispozițiile art. 93 și urm. Cod procedură fiscală, creanțele fiscale se stabilesc prin declarația de impunere, comunicată în condițiile legii.
De asemenea, art. 48 Cod procedură fiscal prevede în mod evident faptul că sunt lipsite de efecte juridice actele administrative fiscale ce nu au fost comunicate în condițiile art. 47 Cod procedură fiscală.
Necomunicarea titlului de creanță fiscală către contestator atrage nulitatea executării silite demarate împotriva acestuia.
Astfel cum în mod corect a reținut instanța de judecată, anterior emiterii titlului executoriu și somației, intimata ar fi trebuit să comunice contestatorului titlul de creanță, pentru a i se da posibilitatea legală de a contesta actul administrativ.
În lipsa comunicării titlului de creanță, anterior începerii executării, organul fiscal nu poate pretinde aducerea la îndeplinire a obligației de plată, și cu atât mai mult, nu poate proceda la executarea silită a acesteia.
Cabinetul de avocat Duhnea Dana Elena oferă consultanță în formularea contestațiilor la executare, precum și reprezentare juridică in fața instanțelor competente, având experiență în gestionarea dosarelor de executare silită.
O condiție esențială pentru angajarea răspunderii solidare, în acord cu dispozițiile art. 27 din Codul de procedură fiscală este ca asociații să fi acționat cu rea credință.
Astfel, legiuitorul nu a instituit o prezumţie legală de vinovăţie şi de răspundere în sarcina organelor de conducere ale societăţii, prevăzând numai posibilitatea atragerii acestei forme de răspundere. Invocarea unor împrejurări pretinse a constitui temeiul angajării răspunderii solidare nu atrage automat răspunderea administratorului debitoarei, fiind necesară administrarea unor dovezi pertinente şi concludente în acest sens, care să confirme săvârşirea de către reclamant a faptelor, enumerate limitativ de legiuitor şi să probeze existenţa raportului de cauzalitate între faptele ilicite şi starea de insolvabilitate a societăţii.
În acest sens, în acord cu dispozițiile art. 1.5 dinInstrucțiunile privind aplicarea procedurii de angajare a raspunderii solidare reglementate de dispozitiile art. 27 si 28 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala,”Pentru determinarea răspunderii solidare, organul fiscal cu competente in executarea silita a debitorului principal va avea in vedere, dupa caz, urmatoarele: (…) b) acte si fapte din care sa rezulte reaua-credinta a persoanelor fizice sau juridice a caror raspundere va fi angajata”. Așadar, reaua credință trebuie dovedită și nu doar afirmată, fiind necesar ca aceasta să existe la data la care obligațiile trebuiau/puteau fi plătite.
În practica judiciară s-a statuat faptul că legea nu impune de plano emiterea decizie de impunere pe numele tuturor administratorilor şi asociaţilor unei societăţi debitoare, ci doar pe numele acelor administratori ori asociaţi care sunt vizaţi de art. 27 alin. 1 şi 2 din Codul de procedură fiscală, deci pentru care organul fiscal trebuie să deţină dovezi şi argumente că le sunt incidente dispoziţiile legale respective.
Simpla constatare a stării de insolvabilitate nu constituie o condiție suficientă pentru angajarea răspunderii.